Review: Erwin Braak van Veldhuis Advies

We waren op zoek naar een manier om bepaalde bedrijfsprocessen te digitaliseren. Onze adviseurs zijn bijvoorbeeld elk jaar erg druk met het verzamelen van gegevens voor de naverrekening van bepaalde verzekeringen. Hoewel het een goede reden is voor een persoonlijk contactmoment, werd er meer tijd besteed aan het verzamelen van de gegevens dan aan het geven van daadwerkelijk advies. Om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn vragen wij de gegevens nu vooraf digitaal uit, daarbij kunnen wij ook adviesteksten en bijvoorbeeld leaflets toevoegen.

Met Digitaal op Maat kunnen onze klanten nu eenvoudig hun gegevens aan ons doorgeven . Omdat dit traject ons goed bevallen is zijn we ook kritisch naar andere processen gaan kijken en gebruiken we het systeem nu ook voor andere toepassingen. Zo kunnen onze klanten nu digitaal hun schade direct melden via de website of na een eerste telefonisch contact.  De smart digitale schadeformulieren worden simpel vanuit ANVA aangestuurd.

De klant doorloopt uitsluitend de vragen die voor zijn schade van toepassing zijn. Dit proces ontlast de schade-afdeling . Niet alleen verkort het de gemiddelde duur van een telefoongesprek, de schades worden nu overzichtelijk, volledig en leesbaar in ons systeem geschoten. Daarnaast hebben we een digitale akkoordverklaring opgesteld die we met de offerte meesturen. Dat scheelt onze klant veel handelingen als printen, scannen, mailen en weer versturen. Ook zijn we onlangs gestart met het versturen van een jaarlijks onderhoudsformulier naar onze klanten, waarbij we alle verzekeringen van de klant nalopen door een aantal eenvoudige vragen te stellen. Hierin worden ook vragen gesteld over bijvoorbeeld preventie en adviezen gegeven over onder andere de verzekerde hoedanigheid en schadevergoedingstermijn. Dit proces wordt ook weer aangestuurd vanuit onze back office ANVA. Het resultaat vormt de basis voor de actualisering van verzekeringen, eventueel het doen van een nieuwe aanbieding en aanvullend het voeren van een adviesgesprek. Zo blijven de adviseurs jaarlijks met hun klanten in contact. Al met al zijn we dus erg tevreden met het systeem. En ook de samenwerking met de mannen van Digitaal op Maat is erg prettig, ze denken graag met je mee. Ontwikkelingen in het systeem komen voor alle klanten online, waardoor er vaak nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. De ontwikkeling kan ons soms niet snel genoeg gaan, we passen het systeem immers op steeds meer manieren toe.

Erwin Braak, Veldhuis Advies, Volmachtmanager

Share

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *